Re: OT: god lille -- støjsvag -- NAS server ??

From: Niels S. Eliasen (none@nse--delfi-konsult.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 24 Aug 2010 - 09:18:38 CEST

Subject: Re: OT: god lille -- støjsvag --  NAS server ??
From: "Niels S. Eliasen" <none@nse--delfi-konsult.com.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 24 Aug 2010 09:18:38 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk, Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hejsa
Den 23/08/2010 kl. 21.04 skrev Erik Cederstrand:

> [...]
>
> 4 stk 3,5" diske trækker en del strøm, ca 15W pr disk, så vidt jeg ved, så det er værd at overveje 2,5" diske, med mindre du forventer at kunne sætte diskene i dvale det meste af døgnet. Og så skal du have flere 2,5" end 3,5" diske, hvis du har brug for en masse plads.
jeg mener nu(kan huske forkert!) at de WD Caviar diske jeg har bruger noget mindre... men er usikker...

> Hvad er dine krav til I/O? De seneste versioner af FreeNAS understøtter ZFS, men det fungerer efter sigende kun tilfredsstillende på en 64 bit CPU og min. 2 GB RAM. Og hvis du vil have komprimering på ZFS skal du nok ikke have et EPIA board.
har kikket lidt/noget på EPIA kortene... men er de "kraftfulde" nok? (hvilket jo er afhængig af .. til hvad ?? ): fungere som backup server(primært netatalk.... ) , web-server, mail-server..

> Mvh Erik

hlsn
niels