Re: Har jeg brug for Xorg?

From: Carsten Jensen (none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 20 Apr 2010 - 09:56:03 CEST

Date: Tue, 20 Apr 2010 09:56:03 +0200
From: Carsten Jensen <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Har jeg brug for Xorg?

Jeppe Bundsgaard wrote:
> Hej
> Jeg har en freebsd-server som jeg netop har opdateret til 8.0.
> Det er lykkedes mig at få alt opdateret - på nær xorg. Men så vidt jeg
> kan se af de pakker der er afhængige af xorg, behøver jeg slet ikke at
> have den - og pakkerne installeret. Men jeg kender ikke alle de pakker
> der afhænger af xorg - og jeg er derfor lidt forsigtig med blot at
> delete dem alle...
>
> Mit spørgsmål er: Når jeg bruger serveren til apache, mysql, php og
> postfix-mail - og den er remote så jeg ikke har brug for grafisk
> [...]
gnome-vfs-2.16.3
gconf2-2.16.0
xorg-clients-6.9.0_3
xterm-213
gnomehier-2.2

er nogle af de ports jeg vil mene du kan slette
du kan slå dem op her : http://www.freebsd.org/cgi/ports.cgi

ImageMagick samt cairo skal du nok regne med (som jette også sagde)
bliver brugt af andre applikationer.
når du får slettet de pakker som du ikke længere skal bruge, kan du køre
"pkgdb -F" den vil prompte dig for manglende afhængigheds-pakker
som du så kan vælge at slette (det er linket til de manglende pakker du
sletter).

Mvh Carsten