FORCE_MAKE_JOBS på FreeBSD 8 - parallel ports compiling

From: Thomas Rasmussen (none@thomas--gibfest.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 17 Apr 2010 - 15:32:06 CEST

Date: Sat, 17 Apr 2010 15:32:06 +0200
From: Thomas Rasmussen <none@thomas--gibfest.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: FORCE_MAKE_JOBS på FreeBSD 8 - parallel ports compiling

Hej alle,

Kort fortalt så er der fra FreeBSD 8 mulighed for at ports kan bygges
parallelt,
så man udnytter de mange kerner der er i nutidens maskiner. Læs
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-ports/2009-March/053736.html
for at lære lidt mere om baggrunden for mine tests, og de eventuelle
problemer
det kan medføre at bygge ports parallelt.

Jeg har leget lidt med FORCE_MAKE_JOBS, og lagt resultaterne på min wiki:
http://wiki.tyk.nu/index.php/Testing_FORCE_MAKE_JOBS_on_FreeBSD_8.0

Resultatet kan sammenfattes således:
440 ports recompilet, 378 minutter uden FORCE_MAKE_JOBS, 343 minutter med
FORCE_MAKE_JOBS og to tråde, 339 minutter med FORCE_MAKE_JOBS og 4 tråde.

Jeg har ikke haft nogen problemer med maskinen, selvom ports er bygget
parallelt.

Mvh

Thomas Rasmussen / Tykling