Overanstrengt processor

From: Simon Rigét (none@s1--paragi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 16 Sep 2009 - 10:43:09 CEST

From: Simon Rigét <none@s1--paragi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Overanstrengt processor
Date: Wed, 16 Sep 2009 10:43:09 +0200

Hej liste

 Jeg har et problem med et par servere der står i kælderen og komprimere
film
 med mencoder, stortset døgnet rundt.
Jeg har altid anvendt lidt bedagede PCere. Det har kørt fint i mange år.
Jeg har ny forsøgt at udskifte dem med mange af disse nymodens maskiner der
 efterhånden er på over 1,5 GHz!
De nye har alle det tilfælles at de går ned efter nogle dage, under den
 belastning.
Jeg har observeret på to maskiner at strømforsyningen til processoren lukker
 ned.
Jeg har forsøgt at skrue ned for clockfrekvensen så meget som BIOSen
 tillader, men uden den store effekt på stabiliteten.

 Jeg ved ikke præcist hvad det er der går galt, men har brug for at kunne
 sætte belastningen af processoren ned.
Et job tager dagevis at afvikle, så jeg kan ikke bare lade den holde pauser.

 Er der nogle kvikke hoveder der har en ide til hvordan man kan gøre det?
 (FreeBSD 7.2)
eller andre interressante muligheder?

 Hilsen Simon