Re: Nanobsd image backup

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 20 Nov 2009 - 17:06:40 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Nanobsd image backup
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 20 Nov 2009 16:06:40 +0000

In message <none@4B06B78F.8040103--mollenborg.dk.lh.bsd-dk.dk>, =?ISO-8859-1?Q?Kristian_M=F8llenbo
rg?= writes:
>Hejsa!
>
>Jeg har min Soekris med Nanobsd på.. det orginale image der blev lagt på
>mit CF er væk..så jeg har kun det på CF kortet der er i min box..
>Kan jeg tage det ud (CF koretet) og genskabe det orginale image? - så
>jeg i fremtiden ville kunne putte det på CF kort med dd igen?

Du behøver ikke tage det ud.

df(1) viser dig hvilken partition dit image ligger på, f.eks "/dev/ad1s1a",
brug dd(1) til at kopiere det:

        dd if=/dev/ad1s1a bs=64k | ssh some_host "cat > nano.img.backup"

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956