Re: Mine mails bliver afvist, selvom jeg relayer gennem TDC?

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 23 Mar 2009 - 13:13:16 CET

Date: Mon, 23 Mar 2009 13:13:16 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mine mails bliver afvist, selvom jeg relayer gennem TDC?

Danjel Jungersen wrote:
> Næh... ikke andet end at det sker ind imellem, en af grundene til at
> jeg kører min egen mailserver.... Husk hvis du vil gøre det hos tdc,
> skal du bede om en "fast statisk IP". De har andre "faste ip"-
> løsninger, men de er listet som "dynamic ranges" forskellige
> steder...

Samtidig skal du også få reverse DNS indstillet korrekt - det kræver
bare en e-mail til hostmaster@ et af deres domæner (kan ikke huske hvilket).

Men du vil stadig få mails afvist. Jeg har f.eks. fundet ud af at mange
russiske servere har meget aggressive spamfiltre, der afviser f.eks. de
rene tekst mails mit ordresystem sender ud. Jeg har også været ude for
servere der afviste alle e-mails med vedhæftede GIF-filer...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen