Re: panic: sleeping thread

From: erik@cederstrand.dk
Date: Tue 27 Jan 2009 - 09:31:09 CET

Date: Tue, 27 Jan 2009 09:31:09 +0100 (CET)
Subject: Re: panic: sleeping thread
From: erik@cederstrand.dk
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> De sidste par gange jeg har forsøgt at tage backup på en FBSD 6.2 server
> er det ikke gået så godt...
>
> Når processen har kørt 2-3 timer, står der følgende med hvid tekst på
> konsollen:
>
> panic: sleeping thread
> cpuid = 1
>
> På det tidspunkt er systemet så næsten dødt. Det reagerer ikke på
> keyboardet, men hvis jeg slukker backupdisken, bliver det registreret.
>
> subdisk6: detached
> ad6: detached
>
> Hvordan skal jeg diagnosticere det problem?

Du skal kompilere din kerne med debugging options. Hvis du kan få den til
a lave en panic igen, kan du så få en backtrace, som du kan gå videre med
på en af de officielle mailinglister.

Her er et link til kernel debugging. Det er ikke for begyndere:
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/developers-handbook/kerneldebug.html

Mvh Erik