Re: SMS/MMS gateway

From: Ebbe Hjorth (none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 22 Jan 2009 - 10:23:04 CET

Date: Thu, 22 Jan 2009 10:23:04 +0100 (CET)
Subject: Re: SMS/MMS gateway
From: "Ebbe Hjorth" <none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Hej
>
> Jeg har et MC35 modem liggende, men også et USB 3g modem på vej i posten
> (Kunne fås for en 1kr).

Jeg har selv tidligere spurgt her og andre steder, og roder selv lidt med
emnet for tid, og vil klart anbefale dig at bruge dit MC35 modem og ikke
noget USB.

> Tidligere har jeg selv rodet lidt med nogle AT kommandoer, men måske
> nogen af jer har erfaring med det software der findes?
>
> Så vidt jeg kan se er der følgende i ports (FreeBSD):
>
> /ports/comms/smstools
> /ports/comms/smstools3
> /ports/www/kannel
> /ports/comms/gammu

Ved at bruge en sms/mms gateway skulle du jo gerne slippe for at rode alt
for meget med AT kommandoer, men lade gatewayen tage sig af det. Jeg er
selv blevet anbefalet kannel og især gnokii!