Re: mtree... til Linux ?

From: Niels S. Eliasen (none@nse--delfi-konsult.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 21 Feb 2009 - 00:09:44 CET

From: "Niels S. Eliasen" <none@nse--delfi-konsult.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: mtree... til Linux ?
Date: Sat, 21 Feb 2009 00:09:44 +0100

ok....
så lad os prøve med en lidt anden vinkel.......

problemet er at en "bruger" ...... har været inde og lave "chmod -R
777 /usr" og osgå på "/var" ..... ideen var at få korrigeret
rettighederne v.hj.a "mtree" (idet vi ville så tage mtree strukturen
fra produktionssystemet, som heldigvis ikke er berørt!!) .. men da det
åbenbart ikke sådan ligetill... hvilke alternativer er der da??

Den 20/02/2009 kl. 16.13 skrev Henrik Lund Kramshøj:

> mtree er BSD
> tcbck er til AIX
> AIDE er blevet brugt meget til Linux
> Tripwire findes både i Open Source og som kommercielle programmer
> til diverse formål
>
> ovenstående er rimeligt simple og primært check af filer på et
> lokalt filsystem.
>
> Se evt. på Osiris og Samhain hvis du vil have noget mere "moderne" :-)
>
> http://osiris.shmoo.com/
> Dejlig central styring og både OSX og Windows klienter
>
> http://la-samhna.de/samhain/
>
> Samhain kan forøvrigt integreres nemt med Prelude IDS

> [...]

kind regards

nse

"Ach, crivens, what a wee snotter....."

Quote from "The Wee Free Men" by Terry Pratchett