Re: mtree... til Linux ?

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 20 Feb 2009 - 16:13:00 CET

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: mtree... til Linux ?
Date: Fri, 20 Feb 2009 16:13:00 +0100

On 20/02/2009, at 15.00, Niels S. Eliasen wrote:

> Hvis der er nogen som ved hvor man kan finde "mtree" til
> Linux(RedHat).... vil jeg være stærkt taknemmelig!
>
> ifølge diverse Linux geeks... findes mtree ikke(til Linux
> selvfølgelig!).... men måske er der nogen som har nogen ideer????

mtree er BSD
tcbck er til AIX
AIDE er blevet brugt meget til Linux
Tripwire findes både i Open Source og som kommercielle programmer til
diverse formål

ovenstående er rimeligt simple og primært check af filer på et lokalt
filsystem.

Se evt. på Osiris og Samhain hvis du vil have noget mere "moderne" :-)

http://osiris.shmoo.com/
Dejlig central styring og både OSX og Windows klienter

http://la-samhna.de/samhain/

Samhain kan forøvrigt integreres nemt med Prelude IDS

Den hurtige google efter hjemmesideren gav også en oversigt:
http://www.softpanorama.org/Security/integrity_checkers.shtml

god weekend

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH