Max antal filer i en folder?

From: Jette Derriche (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 16 Feb 2009 - 22:34:15 CET

Subject: Max antal filer i en folder?
From: Jette Derriche <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Mon, 16 Feb 2009 22:34:15 +0100

Jeg har lidt over 80.000 billedfiler i én folder på en FreeBSD. Apache
leverer disse billeder til en hjemmeside.

I eftermiddags begyndte vi så at få support mails fra brugere der sagde
at de ikke kunne se billeder på hjemmesiden.

Hobbit som overvåger serveren er grøn og glad. Jeg har også kigget
direkte med `top` og den ligger og svinger omkring 1 i load.

Jeg prøvede at genstarte serveren, men det hjalp kun et par timer. Her
omkring kl. 22 er support mail'ene igen begyndt at strømme ind.

Apaches access log afslører intet... der er kun 200 og 304 respons
codes, og meget meget få 404... mest på favicon.ico.

Der er nogle "File does not exist" i apaches error log, men slet ikke
det omfang som brugerne skriver ind om, og i hvert fald ikke noget der
er alarmerende...

Er det her relateret til at vi har nået et maksimum for hvor mange filer
der kan være i en folder? Eller er det noget helt andet jeg skal kigge
efter?

/Jette