Re: Incremental backup -- hvordan?

From: Jeppe Bundsgaard (none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 24 Aug 2009 - 12:39:28 CEST

From: Jeppe Bundsgaard <none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Incremental backup -- hvordan?
Date: Mon, 24 Aug 2009 12:39:28 +0200

Søndag den 23. august 2009 23:01:41 skrev Anders Østergaard Jensen:
> Hej alle,
>
> Nu kommer der lige et (muligvis simpelt) spørgsmål fra mig ang. backup:
>
> Jeg skal til at sætte et nyt system i drift (mail + www), og til det har
> jeg brug for backup af følgende:
>
> - Alle homedirs (Maildir/)
> - MySQL-databaser
> - WWW-dir
>
> For at spare plasds vil jeg selvfølgelig gerne klare det som en inkrementel
> backup frem for en fuld backup hver gang. Hvordan kører I BSD'ere jeres
> backup i sådan et miljø?

Hej Anders
Jeg har brugt denne howto: http://www.mikerubel.org/computers/rsync_snapshots/
Det er rigtig smart - for jeg har fulde backups fra hver fjerde time i dette
døgn, alle dage i denne uge og fire uger tilbage - og så fylder det kun lidt
mere end hvad en backup ville gøre. Så selv om der går lidt før jeg opdager et
problem, så kan det reddes... :-)
Jeppe