Samba SWAT root login på FreeBSD 7

From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard (none@jfk--froejk.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 18 Sep 2008 - 09:14:14 CEST

Date: Thu, 18 Sep 2008 09:14:14 +0200
From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard <none@jfk--froejk.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Samba SWAT root login på FreeBSD 7

Hej,

Jeg har en Samba installation på FreeBSD 7 og vil gerne lukke op for at
en superbruger kan lave nye shares med SWAT.

Jeg har oprettet root med smbpasswd og kan godt bruge root som Samba
bruger med smbclient, men jeg kan ikke få lov til at logge ind i SWAT
som root! Fejlen er:

smb_pam_passcheck: PAM: smb_pam_auth failed - Rejecting User root !

Jeg har fundet en del referencer til problemet, men ingen løsning når
root virker i smbclient men ikke i SWAT. Nogen ideer?

mvh Jørgen