ksh og keybindings

From: Mic J (none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Sep 2008 - 22:55:31 CEST

Date: Tue, 16 Sep 2008 22:55:31 +0200
From: "Mic J" <none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: ksh og keybindings

Hej

*I al den tid jeg har brugt unix systemer, har jeg prøvet at få ctrl-arrow keys
til at virke i KSH (eller pdksh), altså at skippe et word til
venstre-højre med ctr-leftarrow, ctrl-rightarrow.

Men jeg kan ikke finde ud af det, i dag har jeg gjort endnu et forsøg
og kommet lidt længere.

0. Jeg bruger ksh
1. Jeg foretrækker om muligt at benytte den konsol type som der er per
default hvis det er praktisk.
2. Jeg foretrækker at det er i konsollen det gøres så det gælder for
både console og X
3. Liste af keys jeg gerne vil have til at virke:
ctrl-leftarrow|rightarrow, insert,delete,home, pgdown pgup

jeg kan binde arrow keys uden control med.

bind '^XC'=backward-word
bind '^XD'=forward-word

Men det er arrow keys uden ctrl

Jeg skal have noget med et prefix

bind '^?'=backward-word
men hvad skal der stå på spørgsmålets plads?, og hvordan angiver jeg
keycodes med
mere end et tegn. eks.
bind '^X;5C'=backward-word
virker ikke.

Arrows giver ;5C ;5D.
Tasterne: insert home delete end, giver tilde "~", (i term=rxvt virker
insert delete)

Er der et program lignende xev til terminalen, eller hvordan skal jeg
lokke dens hemmligheder ud af den?

Hints til hvor jeg skal kigge, hvilken terminal type jeg skal bruge,
eller afsendelse af et par linier jeg hurtigt kan smide
ind i min .profile eller et andet lignende sted er velkomne. :)
(termcap hacking ?)

michael