Re: PHP og mysql anvender ikke tilgængelige ressourer på FreeBSD?

From: Erik Cederstrand (none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 27 Oct 2008 - 00:47:29 CET

From: Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: PHP og mysql anvender ikke tilgængelige ressourer på FreeBSD?
Date: Mon, 27 Oct 2008 00:47:29 +0100

Den 26/10/2008 kl. 22.43 skrev Morten Winther:

> Ja, det er en maskine med 2 Xeon 2,8Ghz
>
> Dog kun 512 mb ram hviket nok er i underkanten. Den kører 7.0-
> RELEASE.
>
> Jeg har lige læst at den nye ULE scheduler skulle give øget
> performance. Er der nogen der har prøvet den? Den bliver standard i
> 7.1 release.

MySQL var en af de fremtrædende benchmarks ULE blev testet med, så det
er bestemt et forsøg værd.

Så vidt jeg kan se bruger MySQL al den RAM den kan komme i nærheden af
på din server, så det er sikkert værd at smide nogle flere klodser
efter den. Google har masser af forslag til ting du kan justere i
my.cnf, men du kan jo altid checke dine queries, schema, storage
engine og indexes og se om der er noget, der kan gøres bedre.

Mvh Erik