Re: PHP og mysql anvender ikke tilgængelige ressourer på FreeBSD?

From: Morten Winther (none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 26 Oct 2008 - 22:43:29 CET

Date: Sun, 26 Oct 2008 22:43:29 +0100
From: Morten Winther <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: PHP og mysql anvender ikke tilgængelige ressourer på FreeBSD?

> Ok, nu nærmer vi os. PHP venter på en socket buffer - den venter på at
> aflevere data til MySQL. Der er minimal CPU og I/O på PHP-siden, så
> jeg tror skurken er MySQL.
>
> Med en WCPU på 336.82% gætter jeg på, at du har en 4-CPU maskine.
> Korrekt? Teori: MySQL
Ja, det er en maskine med 2 Xeon 2,8Ghz

Dog kun 512 mb ram hviket nok er i underkanten. Den kører 7.0-RELEASE.

Jeg har lige læst at den nye ULE scheduler skulle give øget performance.
Er der nogen der har prøvet den? Den bliver standard i 7.1 release.

> Hvis din databasestørrelse tillader det, kan du som en test kopiere
> /var/db/mysql over på en memory disk, så du er helt sikker på, at du
> ikke venter på dine diske. Det tyder nu ikke på det. Jeg skal ikke
> gøre mig klog på MySQL optimering, men du kan jo smide din my.cnf her.
> Måske kan andre bidrage. Du mangler også stadig at skrive FreeBSD og
> MySQL versionsnumre.

mysql-server-5.0.51a

Derudover kører den med --delay-key-write=ALL når jeg indlæser.

# cat my.cnf
[mysqld]
ft_min_word_len=2
ft_stopword_file=/usr/local/etc/mystop.txt
key_buffer = 384M
max_allowed_packet = 1M
table_cache = 512
sort_buffer_size = 2M