Re: /var næsten fuld

From: Jeppe Bundsgaard (none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 15 Oct 2008 - 09:11:17 CEST

Date: Wed, 15 Oct 2008 00:11:17 -0700
From: Jeppe Bundsgaard <none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: /var næsten fuld

Claus Guttesen skrev:

> Se i filen /etc/newsyslog.conf. Den bestemmer hvad der skal roteres.

Jeps, takker.
Fandt lidt om det hos nerdgirl som skriver om rotation af apaches logs.
Det kan i øvrigt anbefales andre dovne personager som jeg at se at få
roteret apache-log-filerne. De kan blive ret store... og at delete dem
manuelt er ikke kvikt (har jeg nu forstået af egen erfaring og efter
læsning af nerdgirl og freebsddiary
(http://www.freebsddiary.org/rotatelogs.php)).
Jeppe