Re: /var næsten fuld

From: Jeppe Bundsgaard (none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 15 Oct 2008 - 07:36:47 CEST

Date: Tue, 14 Oct 2008 22:36:47 -0700
From: Jeppe Bundsgaard <none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: /var næsten fuld

Hej Kim, Peter og Carsten
Tak for jeres hurtige og grundige svar - man lærer jo noget hver gang
man har et problem :-)

Det var et smart værktøj df -i - det fortalte mig at der ikke manglede
inodes og at der manglede kapacitet.
Så det måtte jo være fordi filerne ikke var rigtig frigjorte.
Så jeg gjorde som foreslået: Lukkede ned (ikke bare webmin, men hele
systemet) - og da det vågnede igen, var der pludselig kun brugt 3% på
/var. Der går noget tid før jeg får det problem igen ;-) Jeg sætter en
rotation igang (hvis jeg kan finde ud af hvordan jeg gør det...)

Mange tak!
Jeppe