/var næsten fuld

From: Jeppe Bundsgaard (none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 14 Oct 2008 - 07:33:49 CEST

Date: Mon, 13 Oct 2008 22:33:49 -0700
From: Jeppe Bundsgaard <none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: /var næsten fuld

Hej
Min postfix begyndte at nægte at sende mail på grund af for lidt plads.

Jeg ryddede op i nogle logs (/var/log/) som ikke roterede. Det skulle
have givet mere end 1GB så vidt jeg kunne se. Men der er stadig kun 55MB
fri i /var ifølge min webmin-oversigt over mounts. Den mount skulle have
en størrelse på 6.62GB iflg webmin.

Når jeg kører "du -ch" får jeg at vide at der er brugt 183MB i alt på /var.

De tal passer jo ikke sammen. Er der nogen der kan forklare mig ...
eller rettere: er der en som vil gøre mig den tjeneste at forklare mig
hvad det er jeg ikke har styr på her...?

Tak - og god tur på Castro!

Mvh
Jeppe