Re: Alternativ til Soekris

From: Morten Winther (none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 25 Nov 2008 - 18:24:15 CET

Date: Tue, 25 Nov 2008 18:24:15 +0100
From: Morten Winther <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Alternativ til Soekris

Ebbe Hjorth skrev:
> Hej,
>
> Jeg har brugt et par timer på google idag, for at finde et alternativ til
> soekris, men synes ikke at jeg faldet over noget, også er dette jo stedet
> hvor jeg vil henvende mig ;) Nogen der kender et godt alternativ?

Ja, det kommer jo an på hvad den skal bruges til.

Min soekris ligger nu i en skuffe og i stedet har en en MSI Wind som hjemme/hygge "server".

Lavt strømforbrug, ingen støj, indbygget skærm, keyboard og UPS i form af batteri.

Den har nu en oppetid på 37 dage - altså ikke gået kold endnu.

Hvis du har planer om VPN server med 50 mbit trafik, ja så er det nok ikke den løsning du skal vælge.

Men ellers kommer Intel Atom jo i en dual-core udgave nu som skulle have godt med power. Mon ikke der kommer en Eee box med denne.

Morten