Re: Hvad betyder 'skipped' i portupgrade?

From: Jette Derriche (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 04 Nov 2008 - 10:11:33 CET

Subject: Re: Hvad betyder 'skipped' i portupgrade?
From: Jette Derriche <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Tue, 04 Nov 2008 10:11:33 +0100

On Mon, 2008-11-03 at 22:19 +0100, Lasse Bo Larsen wrote:
> Hej Jette
>
> Jeg mener at portupgrade sætter "skipped" flag på ports der er
> dependencis for andre ports der ikke bliver installeret eller fejler i
> upgrade.

Jeg kan godt forstå hvis der sidder nogen og vender det hvide ud af
øjnene. Kigger man efter i toppen af den info som portupgrade spytter
ud, så står der jo nøjagtig det jeg skal vide:

 Skipping 'databases/p5-BerkeleyDB' (p5-BerkeleyDB-0.34) because a
requisite package 'ldconfig_compat-1.0_8' (misc/ldconfig_compat) failed
(specify -k to force)

Men tak for info Lasse ... Dit svar inspirerede mig til at se ordentligt
efter, hvad jeg naturligvis skulle have gjort fra starten... Jeg
medbringer kvaje-flødeboller til næste happy hacking ;-)

/Jette