Re: Hvad betyder 'skipped' i portupgrade?

From: Lasse Bo Larsen (none@lbl--unoc.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 03 Nov 2008 - 22:19:19 CET

Date: Mon, 3 Nov 2008 22:19:19 +0100
From: "Lasse Bo Larsen" <none@lbl--unoc.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvad betyder 'skipped' i portupgrade?

Hej Jette

Jeg mener at portupgrade sætter "skipped" flag på ports der er
dependencis for andre ports der ikke bliver installeret eller fejler i
upgrade.

Der er mulighed for at se om selve porten er skipped ved at der er et
"+IGNORE" i /var/db/pkg/<pakke navn>/

Ellers er der godt mulighed for at bruge portmaster til at se om der
skulle være noget som er permanent marked skipped efter som den bruger
ports databasen istedet for sin egen database som portupgrade.

/lbl