Re: Er blackhole.securitysage.com død?

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 27 May 2008 - 08:48:41 CEST

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Er blackhole.securitysage.com død?
Date: Tue, 27 May 2008 08:48:41 +0200

On 26/05/2008, at 13.25, Flemming Jacobsen wrote:

> zen er bare en liste med alt indholdet fra sbl, pbl og xbl.
> Du slipper altså for en del opslag ved at bruge zen.

Det er vist rigtigt, men da jeg synes pbl delen var for grov har jeg
fravalgt den.

Eksempelvis er en masse af cybcercitys faste ip-range i den liste,
hvilket betød at da jeg endelig fik min faste IP sidst var der steder
jeg ikke kunne sende til

Det er ret nemt at ændre, men var så irriterende at jeg fravalgte den
del

Angående statistik for de enkelte dele kan jeg blot se at MEGET
afvises af spamhaus checket, men rækkefølgen er vist inspireret
meget af postfixbogen (læs: jeg kan ikke huske detaljerne :-) )

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH