Re: Er blackhole.securitysage.com død?

From: Mikael Syska (none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 26 May 2008 - 01:07:28 CEST

Date: Mon, 26 May 2008 01:07:28 +0200
From: "Mikael Syska" <none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Er blackhole.securitysage.com død?

Hej,

2008/5/26 Jette Derriche <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>:
> Da jeg i dag skulle sende mail til en person jeg normalt sagtens kan
> sende til, fik jeg denne tilbage:
>
> "blocked using blackhole.securitysage.com (in reply to RCPT TO command)"
>
> Det er muligt min arbejdsgivers domæne er faldet i en database, men så
> faldt jeg over dette indlæg (bemærk, oprettet i dag):

Muligt, men jeg tvivler :-)

> [...]
> blackhole.securitysage.com
>

> Be very carefull and vigilant when using free black-list services.
> They do tend to die and -- like in this case -- become poisoned... "
>
> Derudover får jeg en "under construction" -side på denne adresse:
> http://www.securitysage.org/
>
> Google afslører også, at der tidligere har været problemer med
> blackhole.securitysage.com (noget med manglende betaling af domæne).
>
> Da jeg ved at mange af Jer administrerer mailservere, tænkte jeg at
> nogen måske kan bekræfte om databasen er død eller levende?

Der har været lignende på MailScanner listen i dag ... hvor den
blocker alle hosts ... så det kunne godt tyde på der var noget om
snakken.

Fra listen:
Hoger Nöfer wrote:
| Hi all,
|
| if someone has included blackhole.securitysage.com, it seems
| that since today between 4.30 am and 5.30 am (GMT+1) the service started
| to blacklist the whole world.
| Every blacklist query results in 205.178.189.131
|
| SpamAssassion canceled the support for blackhole.securitysage.com
| some month before.
|
| Can someone confirm the behaviour of blackhole.securitysage.com?

Check out their poor track record for the last years. Considere them to
as much alive as dodo's and dino's.

See also:
http://wiki.openrbl.org/wiki/Blackhole.securitysage.com

Feel free to use them at your own peril. But their RBL is not responding
at all:

;; QUESTION SECTION:
;66.5.151.194.blackhole.securitysage.com. IN A

;; AUTHORITY SECTION:
securitysage.com. 1800 IN SOA ns1.mydyndns.org.
zone-admin.dyndns.com. 2007100509 10800 1800 604800 180

Så jeg ville nok ikke bruge den mere ... :-)

mvh
Mikael Syska