Re: Thinkpad T60 og FBSD 7.0

From: Mark Ruvald (none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 21 May 2008 - 12:39:27 CEST

Date: Wed, 21 May 2008 12:39:27 +0200
From: "Mark Ruvald" <none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Thinkpad T60 og FBSD 7.0

19/05/08 skrev Niklas Nielsen <niklas.nielsen@gmail.com>:

> Hej alle sammen.
>
> Jeg har lige installeret FreeBSD 7.0 på min IBM/Lenovo T60. Jeg læste
> på nettet, at i 7.0 ville det indbyggede Intel Pro Wireless 3945 ABG
> være understøttet.
> Jeg læste mig til, at jeg skulle sætte følgende i /boot/loader.conf:
> legal.intel_wpi.license_ack=1
> if_wpi_load="YES"
>
> Moduler bliver indlæst fint under opstart, og dukker op i ifconfig
> listen som wpi0.
>
> Men jeg kan ikke komme i kontakt med mit AP. Jeg har prøvet med, og
> uden WEP, og gør således:
> [...]

Lad wep være i første omgang - få ukrypteret til at virke først.

Lille tjekliste:
1) Ingen (hardware)fejl for kortet fra dmesg,
2) Alt nødvendigt (se man'en for wpi driveren) er kompilet ind i kernen
eller loadet som kerne moduler.
3) ifconfig wpi0 up scan først, og dernæst ifconfig wpi0 ssid <dit ap>.
4) Tjek at radioen er tændt (fysisk knap på bærbare...).
5) Hiv wireshark frem med radiotap, og tjek hvad der bliver sendt og
modtaget.

--
- Mark Ruvald.