Thinkpad T60 og FBSD 7.0

From: Niklas Nielsen (none@niklas.nielsen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 19 May 2008 - 15:20:30 CEST

Date: Mon, 19 May 2008 15:20:30 +0200
From: "Niklas Nielsen" <none@niklas.nielsen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Thinkpad T60 og FBSD 7.0

Hej alle sammen.

Jeg har lige installeret FreeBSD 7.0 på min IBM/Lenovo T60. Jeg læste
på nettet, at i 7.0 ville det indbyggede Intel Pro Wireless 3945 ABG
være understøttet.
Jeg læste mig til, at jeg skulle sætte følgende i /boot/loader.conf:
legal.intel_wpi.license_ack=1
if_wpi_load="YES"

Moduler bliver indlæst fint under opstart, og dukker op i ifconfig
listen som wpi0.

Men jeg kan ikke komme i kontakt med mit AP. Jeg har prøvet med, og
uden WEP, og gør således:
ifconfig wpi0 up'
ifconfig wpi0 ssid <mit ap>

Men status på kortet er "no carrier" uanset hvad jeg gør.
Jeg kan fint få listet mit AP, ved at skrive:
ifconfig wpi0 up scan

Har også prøvet (da jeg havde WEP slået til):
wpa_supplicant -i wpi0 -c /etc/wpa_supplicant.conf
som indeholdte
network={
  ssid="<mit ap>"
  key_mgmt=NONE
  wep_key1="<min kode>"
  wep_tx_keyidx=1
}

Da, viste kortet status "associated", men der kom intet svar fra AP
når jeg prøvede at kontakte det.

Er der nogle af jer der har erfaringer med dette kort - eller nogle
ideer til, hvordan jeg får det til at virke?

Med venlig hilsen
Niklas