Defekt disk?

From: Benny Simonsen (none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 16 May 2008 - 08:47:50 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Benny Simonsen <none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 16 May 2008 08:47:50 +0200
Subject: Defekt disk?

Hej

Jeg har en disk, hvor fsck ikke kan rette op paa fejl automatisk (kun
/var partitionen) efter en stroemafbrydelse,
og fsck i interactive mode viser en hel del fejl -
husker ikke laengere hvad - men svjh. en del forskellige slags fejl.
Det lykkedes mig ikke at faa fjernet disse fejl.

En dump af partitionen gav read fejl (har ikke den praesise fejl).

Nu har jeg saa lavet et newfs paa partitionen, fyldt den med random data - nu
uden fejl saa vidt jeg kan se.

Er det tegn paa at disken har det godtnok, eller er det newfs som
markerer defekte blokke?

PS: Der er stadig garanti paa disken, men hvis ikke den er defekt,
giver det jo ikke meget at sende den ind.

/Benny