Re: virtualisering med freebsd

From: Ebbe Hjorth (none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Mar 2008 - 14:15:24 CET

Date: Fri, 28 Mar 2008 14:15:24 +0100 (CET)
Subject: Re: virtualisering med freebsd
From: "Ebbe Hjorth" <none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> 1. FreeBSD dur ikke til at virtualisere Windows.
> 2. Hvis du vil køre et andet basis-OS på maskinen end FreeBSD kan du bruge
> VMWare, XEN, MS Virtual Server og evt. andet.
> 3. Du skriver ikke meget om hvad din server kan. Her fisker jeg lidt efter
> om
> den har hardware support for virtualisering (VT på Intel).
> Hvis du har hardware support kan du bruge Xen på Linux - også til at
> køre
> Windows.
> Hvis du ikke har hardware support er du nødt til at bruge et af de
> [...]

1. Hvis jeg ikke kan bruge freebsd til at virtualisere windows, så må jeg
jo finde et andet host os.

2. Jeg bliver nød til at vælge et host os hvis jeg skal køre vmware, qemu,
ms virtual server, det eneste jeg kender som ik skal have et rigtigt os
under sig er vmware esx server, men som du siger er det uden for budget
:-(

Det jeg søger efter er selvfølgelig et setup hvor man ik behøver alt for
meget skidt til at styre de virtuelle maskiner, da det jo nærmest er
spildt af resourcer.

3. Min server har ikke VT, så vidt jeg ved, men under CPU info på web
interfacet siger den for min cpu: Capabilities 64-bit VT DBS.