SV: Switch

From: Niels Wahlgreen (none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 17 Mar 2008 - 23:41:57 CET

Subject: SV: Switch
Date: Mon, 17 Mar 2008 23:41:57 +0100
From: "Niels Wahlgreen" <none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

> [...]
> bagved.

> løsning, i
> erfaringer,
> og hvor
> statistik via
> drøm end
> til
> mit
>
> Jeg må indrømme jeg ikke forstår din logik. Du har råd til at betale
> for
> hosting hos jay.net, men ikke en rimelig switch? Prøv at overvej hvor
> mange
> timer du lige har brugt og hvad det er værd?

Hej Sven

Jeg kan godt se, at det måske ikke virker logisk ved første øjekast. Men det skal nu ikke forstås sådan, at jeg ikke ville bruge pengene på noget ordentligt - jeg var bare tilbageholdende med at betale ekstra for Cisco, hvis jeg kunne få den samme funktionalitet billigere, uden at det går nævneværdigt ud over stabiliteten. Og at jeg ikke havde lyst til at købe flere switches, som jeg kunne skrotte igen fordi de ikke fungerede ordentligt. Jeg havde en forventning om at bruge ca. 2-4K, så Henriks forslag om en Linksys var "right on the money". Det er også ca. det samme som en tilsvarende 24 ports procurve 1800 koster.

> [...]
> masser
> af andet udstyr, fordi man betaler rigtig mange pange for ikke så
> meget. Godt
> fordi at man er rimelig sikker på altid virker og kan betjenes nemt.
> Jeg har hørt meget godt om HP Procurve, men aldrig selv prøvet dem.
>
> Umiddelbart vil min anbefaling være at kigge på hvad du får for
> pengene. Mao
> hvilken firmware og hvad den kan, hvor meget båndbredde der er i
> switchen
> samt hvor meget den koster.
> Du kunne jo evt. kigge efter en brugt 100mbit switch.

Takker, jeg får Linksys switchen med posten i morgen. Glæder mig meget.

/Niels