Re: Switch

From: Tommy Eriksen (none@tommy--the-coffeeshop.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 17 Mar 2008 - 15:06:55 CET

From: "Tommy Eriksen" <none@tommy--the-coffeeshop.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Switch
Date: Mon, 17 Mar 2008 15:06:55 +0100

Hej Niels,

>Jeg har netop bestilt en Linksys SRW2024 som bliver leveret i morgen. Så
>forcer jeg den til 100/full som det første, og sætter den til derude.
>
>Tak for alle de gode råd, I har sparet mig for mange timers research. Jeg
>sender en update, når jeg ved om det har løst problemet. Ellers giver det
>mig i hvert fald værktøjet til at få jay.net til at løse problemet i deres
>ende.

Du bør nok få dem til at force half duplex indtil du kan køre full-duplex i
deres ende indtil du får det nye grej.
Alternativt vil du ende med en masse kollisioner pga duplex mismatch (når
deres switch ikke forhandler om full duplex så går din switch ud fra at der
kun kan køres half duplex og derefter går tingene lidt langsommere).

Mvh,
Tommy