BSD installation fra USB Harddisk

From: Michael Molbech (none@mgm--bnaa.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 17 Mar 2008 - 14:23:27 CET

Subject: BSD installation fra USB Harddisk
Date: Mon, 17 Mar 2008 14:23:27 +0100
From: "Michael Molbech" <none@mgm--bnaa.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej BSD :)

Nu da jeg skulle installere en lille ny BSD 7 på en gammel maskine, som tilfældigvis ikke har cdrom, fik jeg den geniale tanke
at prøve at installere det nye vidunder via en USB harddisk - det synes jeg jo lød som en god ide.

I stedet for min gamle PXE metode, så synes jeg det kunne være nyttigt at gøre det via harddisken -
det var jo nemt, og man fik nogle dejlige muligheder for at slæbe lige det med man mangler og alt mulig skrammel man nu kan finde på.

Er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan man lige knækker den nød ? Har prøvet at kigge _lidt_ på sysinstall - men den vil umiddelbart kun lege med det kørende system på usb ?

Har tænkt på at konvertere et ISO image til et hd image, men jeg har ikke kigget videre på det.

Roger out

/Michael