Re: Hjemmeserver i skab

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 16 Mar 2008 - 10:26:33 CET

Date: Sun, 16 Mar 2008 10:26:33 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hjemmeserver i skab

Jens Fallesen wrote:

> Hvis jeg var dig, ville jeg nok overveje at købe en Soekris og smide en
> støjsvag disk i (jeg har her gode erfaringer med Samsung Spinpoint).
> Denne laver meget lidt lyd – og skulle den så alligevel lave for meget,
> er den nemmere at gemme lidt af vejen, idet den fylder så lidt og bruger
> så lidt strøm.

Det kommer også lidt an på hvilke behov du har - Du kan køre rigtig
mange dagligdags ting på en Asus WL-500GP (hvor du skifter the interne
wireless MiniPCI kort ud med et Atheros) og så installere OpenWrt +
koble en ekstern HD på via USB (fx en 2.5" der får strøm via USB) ...

--

gregers/

FreeBSD 6-Stable since the 14. of February