Re: HP Smart Array 400 ... ?

From: Søren Klintrup (none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 13 Mar 2008 - 06:55:30 CET

Date: Thu, 13 Mar 2008 06:55:30 +0100
From: Søren Klintrup <none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: HP Smart Array 400 ... ?

Mikael Syska wrote:
> Hej,
>
> http://www.bsd-dk.dk/ - En fejl der måske kun er der midlertidigt, i
> så fald undskyld min fylde tekst, men i toppen til venstre er der
> følgende: "[an error occurred while processing this directive]". Så er
> info i hvert fald givet videre
>
> Er der egentlig et sted man kan søge på bsd-dk listen online ? synes
> ikke jeg kan finde noget på overstående site, da menuen vist er væk
> ... mener den plejer at være der hvor fejlen er nu.
>
> Men til mit spørgsmål.
> Jeg ved at der er en masse på listen som bruger HP servere, men hvad
> [...]

Hej,

Du kan enten hente hpasmd og prøve at ligge den på maskinen (
http://people.freebsd.org/~jcagle/ ), den virker dog ikke på alle bsd
versioner, og så vidt jeg husker kun på i386, det ser dog ud til at den
er kommet i ports nu, så måske den kan compiles på amd64 + 7.0, har jeg
ikke prøvet.

Ellers kan du bruge camcontrol til at læse diskene med, jeg har selv
skrevet et lille wrapperscript til nagios/nrpe, det kan uden problemer
bruges til andre formål direkte, og tilrettes til endnu flere.

Der er mere info her: http://www.klintrup.dk/soren/proliant/

Jeg har sørget for at lave det med tools der er tilgængelige i base, så
der ikke skal installeres noget på serveren (hpasm kræver kernemodul og
en daemon).

Med venlig hilsen
Søren Klintrup