KSH autocompletion og kommandoline opførsel

From: Mic J (none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 25 Jun 2008 - 09:50:32 CEST

Date: Wed, 25 Jun 2008 09:50:32 +0200
From: "Mic J" <none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: KSH autocompletion og kommandoline opførsel

Hej

Jeg har over længere tid prøvet at få KSH shell'en
Til at kunne finde ud af at auto complete kommandoer efter
sudo.

eksempel
sudo mount -t msdos -rw /dev/cd0a /mnt

så skal mount autocompletes selvom der står sudo foran.

Derudover vil jeg gerne have ksh til at fortsætte på en ny linie
når kommandoen bliver længerer end kolonne bredden, istedet
for at scrolle langs med siden.

Er der nogle der kender nogle tricks?

Jeg bruger også ZSH, men det er mere for at få et pænt setup som
jeg også tør have som root bruger.
Så jeg ikke skal installlere en static version af zsh i /bin

Indtil har jeg semi løst problemet ved at lave en multiline prompt
i ksh, så jeg har en hel ren komando linie at arbejde med og
status information foroven.

---
netdaemon_t60p:run:/run 08:49:21 ~:
$ _