flytte til større harddisk

From: Mic J (none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 14 Jun 2008 - 14:23:05 CEST

Date: Sat, 14 Jun 2008 13:23:05 +0100
From: "Mic J" <none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: flytte til større harddisk

Hi

jeg er ved at løbe tør for plads på min lille bærbarserver,
heldigivis har jeg en harddisk der er 3 gange så stor.
Men jeg er lige nu travlt optaget på mit studie, men kunne
godt bruge mere plads til bla. subversion repositorier.

Så jeg tænkte jeg vile flytte mit system over på den større
harddisk.

Jeg har hørt at en dd ikke er helt perfekt, måske noget med
"huller i filerne", altså reelt plads forbrug mod block forbrug ?
Men ihvertfald ikke helt "sikkert" eller noget lyder rygterne :)

Hvilken måde ville i vælge at flytte jeres system på til en større
disk (når det ikke er muligt/belejligt at tilslutte en yderligere
disk)
Også med hensyn om det skal være robust, eller om det skal gå stærkt.

En slags automatiseret , halv automatiseret installation ?
Jeg vil jo gerne undgå at bruge tid på at sætte systemet op igen
Det er jo sat op engang, og spiller bare !

Michael