sas- og jbod-controller til FreeBSD

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 10 Jun 2008 - 09:43:03 CEST

Date: Tue, 10 Jun 2008 09:43:03 +0200
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: sas- og jbod-controller til FreeBSD

Hej.

Jeg skal sætte nogle diske sammen vha. jbod og zfs på FreeBSD
(sekundært solaris). Jeg har sammen min leverandør ellers bestemt mig
for en areca ARC-1680 controller sammen med et supermicro storage
kabinet (http://www.supermicro.com/products/chassis/3U/936/SC936A-R900B.cfm).
Men nu viser det sig at areca'en ikke går så godt med supermicroenm og
min leverandør anbefaler en LSI Megaraid 8480 istedet
(http://www.lsi.com/storage_home/products_home/internal_raid/megaraid_sas/megaraid_sas_8480e/index.html).
Problemet her er at den ikke understøtter jbod, dog kan man vælge
raid-0. Jeg ønsker jbod og zfs, med en kraftig controller.

Kender I til andre controllere som kan takle ca. 50-diske og kan
sættes i jbod-mode, og som virker med FreeBSD? Et søg på google på
'sas controller jbod freebsd' giver mang træf, men henviser oftest til
små controllere, som skal have tre-fire diske hægtet på.

--
regards
Claus

When lenity and cruelty play for a kingdom, the gentlest gamester is the soonest winner.

Shakespeare