Re: freebsd make world

From: Thomas Rasmussen (none@thomas--gibfest.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 08 Jun 2008 - 19:27:49 CEST

Date: Sun, 08 Jun 2008 19:27:49 +0200
From: Thomas Rasmussen <none@thomas--gibfest.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd make world

Ebbe Hjorth wrote:
> Hej Liste,
>
> Jeg er kommet lidt bagud med opdatering, og efter den 1 juni er min
> freebsd 6.2 ikke længere supporteret, og skal derfor up-to-date.
>
> Jeg har søgt på google med site:archive.bsd-dk.dk freebsd make world
> og synes helt bestemt at emnet har været oppe i år, men har ikke kunne
> finde det, og har aldrig prøvet det før, så er ret nervøs.
>
> Så kort og godt, hvordan kommer jeg sikkert op til en 7.0?
>

> / Ebbe

Hejsa,

Først til 6.3 og så til 7.0 har jeg haft succes med, jeg har selv
opgraderet et par maskiner på den måde.
Jeg bruger den "gamle" metode (dvs. source build fremfor freebsd-update):

csup -> buildworld -> buildkernel -> installkernel -> reboot
mergemaster -p -> installworld -> mergemaster -> reboot

Og det plejer at gå smertefrit. For nogen år siden blev "make world"
lavet om til "make buildworld",
det er måske derfor du ikke har kunnet finde noget i arkiverne.

Følg iøvrigt instruktionerne på
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/makeworld.html
og husk at bruge csup istedet for cvsup, det kan det samme som cvsup,
har ingen dependencies og findes i base.

Hvis du har en custom kernel config så tag de ekstra options du har
tilføjet og put dem i en frisk GENERIC så du
får de nye ting med, jeg kom på et tidspunkt til at bruge en 6.2 kernel
config til at lave buildkernel på 6.3, det var
ikke nogen stor succes.

Held og lykke med projektet.

/Thomas