Re: boote FreeBSD på p800 raid-kontroller

From: Preben Uhrskov (none@preben--uhrskov.biz.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 16 Jan 2008 - 14:02:27 CET

Date: Wed, 16 Jan 2008 14:02:27 +0100
From: "Preben Uhrskov" <none@preben--uhrskov.biz.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: boote FreeBSD på p800 raid-kontroller

On 1/16/08, Claus Guttesen <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk> wrote:
> Hej.
>
> Jeg har sat en p800-raid-kontroller ind i en DL360 G5, som er koblet
> på et eksternt MSA-kabinet. Jeg kan installére FreeBSD. Men jeg kan
> ikke boote på denne kontroller.
>
> Jeg har valgt p800-raid-kontroller til boot-enhed. Jeg kommer til
> F1-promptet, men ikke længere. Er p800 ikke anvendelig som boot-enhed.
> Otte diske er sat op i raid 1+0.
>
> --
> regards
> Claus

Hej Claus,

Nu nævner du ikke noget om hvilken version du kører af FreeBSD, men
jeg har forsøgt mig lidt med P800 vs. 7.0-BETA4. Her kan jeg slet ikke
få kontakt til controlleren, og så vidt jeg har læst mig frem til, er
cciss-driveren broken pt.

Om dette også gør sig gældende for FreeBSD 6.2, skal vi nok lige have
nogle andre bud på.

Mvh,
Preben