SV: SV: spamd not running as root

From: Carsten Jensen (none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 06 Jan 2008 - 09:43:39 CET

From: "Carsten Jensen" <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: SV: spamd not running as root
Date: Sun, 6 Jan 2008 09:43:39 +0100

> vipw giver mig
>
> spamd:*:58:58::0:0:SpamAssassin user:/var/spool/spamd:/sbin/nologin

Kommer den også med fejlen hvis du ikke kører med -x parameteren i opstarts
scriptet ?
Jeg bruger qmail med virtuelle domæner og har ikke behov for -x, den bruger
bare
/root/.spamassassin/ mappen til at have bla autowhitelist i. Jeg ved ikke om
det samme
gælder for postfix (hvis det er det du kører).

Jeg tror du skal definere et work bibliotek et sted i en config fil hvis du
vil bruge -x.
Det ligner lidt at den ikke kan finde ud af hvor den skal arbejde
/nonexistent/

Mvh Carsten