Problemer med PF på FreeBSD som gateway

From: Morten Kristensen (none@bsd-dk--cypraz.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 04 Jan 2008 - 09:33:30 CET

Date: Fri, 4 Jan 2008 09:33:30 +0100 (CET)
Subject: Problemer med PF på FreeBSD som gateway
From: "Morten Kristensen" <none@bsd-dk--cypraz.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

Jeg har et underligt problem, når jeg enabler PF med følgende script

ext_if = "em1"
int_if = "em2"
loopback = "lo0"

tcp_services = "{ 80, 22 }"

icmp_types = "echoreq"

set block-policy return

set skip on $loopback

set loginterface $ext_if

nat pass on $ext_if from !($ext_if) to any -> ($ext_if) static-port

block all

antispoof for $ext_if
antispoof for $int_if

pass in on $ext_if inet proto tcp from any to $ext_if port $tcp_services
keep state flags S/SA
pass in log on $int_if from $int_if:network to any keep state

pass out on $int_if from any to $int_if:network keep state

pass out on $ext_if proto tcp all modulate state flags S/SA
pass out on $ext_if proto { udp, icmp } all keep state

Får jeg ikke mere end hvad der svare til en 6 mbit igennen, men disabler
jeg pf, så kan jeg fint få de 8 mbit jeg skal have.

Nogen der har oplevet dette problem før?

/Morten