Re: SV: Apache strejker

From: Benny Simonsen (none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 24 Feb 2008 - 22:47:58 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Benny Simonsen <none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sun, 24 Feb 2008 22:47:58 +0100
Subject: Re: SV: Apache strejker

> [Niels Wahlgreen] Tjek at /usr/local/etc/php/extensions.ini passer med de extensions som du har compilet - udkommenter evt. alle linierne og se om det hjælper - hvis ja, slå dem til en ad gangen. Nogen af dem har det med at fejle hvis de bliver loadet i forkert rækkefølge, jeg fandt engang et par vejledninger om dette via google. En opdatering af PHP kan også have slettet alle extensions, se evt. i mappen /usr/local/lib/php/20060613 om de er der.

Det hjalp at smide "extension=recode.so" ud af extensions.ini

Så jeg satser på at den ikke skal bruges.

Det var da ellers en dejlig måde at Apache stopper pga. en PHP-fejl,
men mange tak for hjælpen!

> [Niels Wahlgreen] Slå SSL/HTTPS helt fra, hvis du ikke skal bruge det - i hvert fald mens du fejlsøger.
Enig, det var bare der jeg fik en warning, så prøvede at fjerne den.

> [Niels Wahlgreen] Dit navnet i dit certifikat matcher ikke det servername som er sat I apache. Du skal generere et nyt certifikat hvis du vil slippe for fejlmeddelelserne.
Hmm, det den siger er det ikke at certifikatets CommonName er
geiranger.slbs.dk. Skal det ikke være det som ServerName er sat til i httpd.conf?

/Benny

--
Benny Simonsen