SV: Apache strejker

From: Niels Wahlgreen (none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 24 Feb 2008 - 22:16:36 CET

Subject: SV: Apache strejker
Date: Sun, 24 Feb 2008 22:16:36 +0100
From: "Niels Wahlgreen" <none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

[Niels Wahlgreen] Tjek at /usr/local/etc/php/extensions.ini passer med de extensions som du har compilet - udkommenter evt. alle linierne og se om det hjælper - hvis ja, slå dem til en ad gangen. Nogen af dem har det med at fejle hvis de bliver loadet i forkert rækkefølge, jeg fandt engang et par vejledninger om dette via google. En opdatering af PHP kan også have slettet alle extensions, se evt. i mappen /usr/local/lib/php/20060613 om de er der.

> Beskrivelse af hvad jeg har gjort:
>
> På stdout/err var der ikke noget galt at se, men
> /var/log/httpd-error.log viste lidt:
> [Sun Feb 24 19:34:29 2008] [warn] Init: Session Cache is not configured
> [hint: SSLSessionCache]

[Niels Wahlgreen] Slå SSL/HTTPS helt fra, hvis du ikke skal bruge det - i hvert fald mens du fejlsøger.

> Jeg prøvede at inkludere /usr/local/etc/apache22/extra/httpd-ssl.conf
> i httpd.conf, samt oprette server.crt + server.key filer: Dette gav
> dog blot en ny warning:
> [Sun Feb 24 21:27:25 2008] [warn] RSA server certificate is a CA
> certificate (BasicConstraints: CA == TRUE !?)
> [Sun Feb 24 21:27:25 2008] [warn] RSA server certificate CommonName
> (CN) `geiranger.slbs.dk' does NOT match server name!?
> Hmm, geiranger.slbs.dk, er ellers det der står i httpd.conf:
> ServerName geiranger.slbs.dk:80

[Niels Wahlgreen] Dit navnet i dit certifikat matcher ikke det servername som er sat I apache. Du skal generere et nyt certifikat hvis du vil slippe for fejlmeddelelserne.

Mvh. Niels

Checked by AVG Free Edition.