Re: FreeBSD på Microsoft Hyper-V?

From: Laust S. Jespersen (none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 06 Feb 2008 - 09:31:36 CET

Date: Wed, 06 Feb 2008 09:31:36 +0100
From: "Laust S. Jespersen" <none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD på Microsoft Hyper-V?

Emil Rasmussen wrote:
> Jeg er ikke helt 100 på hvad /dev/md er for en, har både set den som
> "metadisk" og "memory disk". Nogen der evt. kan uddybe?
i følge man md:
The md driver provides support for four kinds of memory backed virtual
disks:
malloc
preload
vnode
swap

Den kan f.eks bruges til at loopback mounte iso images med.
Den har overtaget funktionaliteten af vn (fra 5.x og frem)
som md man siden siger:
The md driver did a hostile takeover of the vn(4) driver in FreeBSD 5.0.
(og det kunne godt lyde som en af phk's formuleringer :))

> Så vidt jeg kan gennemskue, så må det være noget med, at FreeBSD
> tilsyneladende ikke har understøttelse for den hardware som Hyper-V
> stiller tilrådigheder? Ikke nogen særlig præcis slutning, men håber I
> forstår :)

Det lyder som om det kunne være "right on the money".

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Laust Jespersen