FreeBSD på Microsoft Hyper-V?

From: Emil Rasmussen (none@emil--novicell.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 05 Feb 2008 - 15:29:31 CET

Date: Tue, 05 Feb 2008 15:29:31 +0100
From: Emil Rasmussen <none@emil--novicell.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: FreeBSD på Microsoft Hyper-V?

Hej

Vi har forsøgt at installere FreeBSD som guest på Microsofts Hyper-V
(beta) vituraliseringssoftware, men indtil videre uden held. Vi har
forsøgt at installere på Hyper-V fra ISO, floppies og boote den fra en
.vhd fil oprettet med MS Virtual PC 2007 - og vi har forsøgt med både
FreeBSD 6.3 og 7 RC 1

Når vi forsøge at installere fra en FreeBSD ISO, så bliver kun bootstrap
loaderen indlæst og den melder følgende fejl:

"Can't load 'kernel'".

Når vi installere fra floppies, så får den godt nok indlæst kernen fra
floppy'erne, men fejler ved /dev/md0. Den har både meldt at /dev/md0
ikke fandtes og kommet med en kernel panic.

Jeg er ikke helt 100 på hvad /dev/md er for en, har både set den som
"metadisk" og "memory disk". Nogen der evt. kan uddybe?

Så vidt jeg kan gennemskue, så må det være noget med, at FreeBSD
tilsyneladende ikke har understøttelse for den hardware som Hyper-V
stiller tilrådigheder? Ikke nogen særlig præcis slutning, men håber I
forstår :)

Nogen der har erfaring med Hyper-V og FreeBSD?

Vi kan fint installere både Fedora, CentOS, OpenBSD og NetBSD. Og
handbooken med "FreeBSD as a Guest OS" har ikke gjort os klogere mht.
Hyper-V.

Mvh Emil

--
Emil Rasmussen