Re: Postfix på FreeBSD

From: Daniel Schledermann (none@daniel--schledermann.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 20 Dec 2008 - 14:06:43 CET

Subject: Re: Postfix på FreeBSD
From: Daniel Schledermann <none@daniel--schledermann.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Sat, 20 Dec 2008 14:06:43 +0100

lør, 20 12 2008 kl. 13:16 +0100, skrev Erling Bahnsen:
> Hejsa liste,
>
> Efter at have installeret Postfix på min pc med FreeBSD
> 7.1-Prerelease, har jeg tænkt på, om ikke der skal rettes i
> /etc/make.conf, så den ikke selv installerer Sendmail igen ved
> næste opdatering?
> Jeg har tidligere haft installeret Postfix også på en FreeBSD,
> og dengang skulle der ændres i ovennævnte fil. Men denne gang
> har jeg ikke set dette nævnt nogen steder. Er der blevet ændret
> på dette, eller er det blot en forglemmelse/fejl i dokumentationen?

Nej. Jeg mener ikke det er en forglemmelse. Man kan nøjes med at
deaktivere sendmail, og det vil virke fint. Der er et par variabler der
skal sættes i rc.conf og periodic.conf, men det er alt.

At fjerne sendmail helt kan man naturligvis, men i langt de fleste
tilfælde er det ikke nødvendigt.

> Bortset fra dette, må jeg konstatere, at det har været nemt at
> installere Postfix og få denne til at virke, selv på en maskine
> uden en korrekt domain name.

Ja, det er et fantastisk stykke software. :). Rigtigt godt hvis man vil
holde spam fra sin indboks.

--
> do you know how the first unix-geeks came into being?
> they were men once...

./D