buildworld / upgrade

From: Carsten Jensen (none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 05 Aug 2008 - 12:52:12 CEST

Date: Tue, 05 Aug 2008 12:52:12 +0200
From: Carsten Jensen <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: buildworld / upgrade

Hej med jer.

Jeg kører pt på et FreeBSD 5.5 system som jeg tidligere har haft
problemer med at opgrade til 6.3
som det siger fik jeg nogle fejl og droppede det igen.
Nu vil jeg til at opgradere til 7.0 men får stadig fejl.

<snip>
cc -O2 -fno-strict-aliasing -pipe
-I/usr/obj/usr/src/tmp/legacy/usr/include -c
/usr/src/usr.bin/gencat/gencat.c
In file included from /usr/src/usr.bin/gencat/gencat.c:88:
/usr/obj/usr/src/tmp/legacy/usr/include/nl_types.h:100: error: syntax
error before "__format_arg"
*** Error code 1

Stop in /usr/src/usr.bin/gencat.
*** Error code 1
</snip>

det sidste af koden ser sådan ud under buildworld
jeg har haft fjernet /usr/obj samt fjernet /usr/src så jeg kunne få en
hel ren struktur.

root@XXX /usr/src:>uname -a
FreeBSD XXXXXXXX 5.5-RELEASE-p15 FreeBSD 5.5-RELEASE-p15 #2: Mon Aug 27
21:06:15 CEST 2007 root@XXXXXXX:/usr/obj/usr/src/sys/XXX i386

De ændringer jeg har lavet til kerne config filen er (XXX er erstattet
med det rigtige hostnavn)
#cpu I486_CPU
#cpu I586_CPU
cpu I686_CPU
ident XXXX

Hardware systemet:
Compaq Proliant ML370 G2
2x P3-1266Mhz
2GB Ram
Compaq Smart array 641 controller med 2x36gb i raid 1

Jeg er lige nu ved at buildworld med den nyeste 5.5 kode, men jeg
tvivler på at det kommer til at virke for mig (erfaringen fra da jeg
skulle upgrade til 6.3.. næsten dagligt prøvede jeg for det kunne jo
være en fejl i source koden).

Det er en server som kører en masse applikationer, bla MySQL/Apache men
det skulle vel ikke have noget at sige når man laver en buildworld.

jeg benytter mig af den "nye" metode.. altså til at starte med
root@XXX /usr/src:>make buildworld
har også startet som der står i UPDATING

ok.. så prøver jeg at opgradere til seneste version af 5.5
men får følgende fejl når jeg laver en buildworld

===> gnu/usr.bin/cvs/contrib
sed -e 's,@CSH@,/bin/csh,' -e 's,@PERL@,/usr/bin/perl,'
/usr/src/gnu/usr.bin/cvs/contrib/../../../../contrib/cvs/contrib/Makefile.in
> Makefile
"Makefile", line 15: Need an operator
make: fatal errors encountered -- cannot continue
*** Error code 1

så jeg er rimeligt meget på herrens mark som det er lige nu.

Der er sikkert et eller andet jeg har glemt at informere, men kan ikke
komme på mere info lige nu.

Mvh Carsten