Re: freebsd + apache + logrotate

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 03 Aug 2008 - 13:53:35 CEST

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd + apache + logrotate
Date: Sun, 3 Aug 2008 13:53:35 +0200

On 29/07/2008, at 16.00, Claus Guttesen wrote:

> Men har du et forslag til hvordan det kan løses?

Ja da, og det er ikke for at være spydig ... :-)

        læs bogen

Der er i bogen flere forslag til at rotere logs, ligesom der er flere
forslag til
at køre med en del virtuelle hosts, samt splitte, samle, flytte logs.

Ved at bladre i bogen får man altså opremset et par gængse muligheder
for
løsning af den slags problemer, og sådan lidt hmmm hovent måske

        du har ikke set et nyt problem hvis du vil rotere logs på apache

Det giver i min verden ikke bonus at udtænke nye problemer og gøre ting
mere besværlige end de er. Hvis der er nogle løsninger som er afprøvet
og virker, så brug dem :-)

Håber dette lidt kortfattede svar forklarede det godt nok, er på via
betalingsinternet og det irriterer mig altid at se en tæller tælle
ned :-)

Over and out

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH