Re: low-power fanless mx backup

From: Steffen Frøkjær (none@isfugl--kvaek.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 01 Aug 2008 - 11:11:19 CEST

Date: Fri, 01 Aug 2008 11:11:19 +0200
From: Steffen Frøkjær <none@isfugl--kvaek.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: low-power fanless mx backup

Morten Winther skrev:

> Har du målt hvor meget power den bruger?
>
> Jeg har netop fået mit board bundle fra mini-itx.com med den nye atom
> intel CPU.
>
> Den trækker 32 watt med cpu, board og 2,5" SATA disk.
>
> Egentlig meget i forhold til de kun 4 watt som CPU'en bruger selv.
>
> Den er ikke helt lydløs med den blæser der er på, men jeg prøver nok
> at pille den af for at se hvor varm den bliver.
>
> Det netkort der er i er vist ikke helt understøttet så lige nu bruger
> jeg et andet via pci som dog også er noget realtek crap.
Desvære ikke, men tror heller ikke helt det ville være fær over for VIA
hvis jeg gjor, da jeg endnu ikke har fåde taget mig sammen til at kigge
på en mere fornuftig stømforsyning, køre pt. med en rimlig stor 250W
ting. der tidliger har kørt en P4.
Ved ikke helt hvad man skulle vægler i stedet for da jeg ikker har haft
"tiden" til at læse på det.

--
Steffen