Re: low-power fanless mx backup

From: Anders Reinhardt Hansen (none@anders--liret.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 08 Aug 2008 - 13:50:35 CEST

Date: Fri, 08 Aug 2008 13:50:35 +0200
From: Anders Reinhardt Hansen <none@anders--liret.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: low-power fanless mx backup

Hej Morten

Jeg ville nok lige holde på mine heste med den der Intel Atom.
Realtek netkortet(Realtek 8102EL) på intels eget bundkort er ifølge en
driver udvikler det næstdårligste PCI-NIC han nogensinde har set.
Og det er uklart om det er understøttet lige nu på FreeBSD.
Se blandt andet her:
http://forum.pfsense.org/index.php/topic,9915.15.html

Deres forslag er sjovt nok at man skal købe et dual port intel nic hvis
man vil bruge den som router.. De starter vist ved 1200 kroner og så er
pointen vist røget ved at købe en billig intel atom.. *S*
Iøvrigt er der vist nogenlunde samme problemer med Gigabyte's intel atom
bundkort de bruger dog Realtek 8101E chippen.

/Anders