Re: problem med sendmail

From: Keld Jørn Simonsen (none@keld--dkuug.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 Apr 2008 - 13:02:54 CEST

Date: Tue, 29 Apr 2008 13:02:54 +0200
From: Keld Jørn Simonsen <none@keld--dkuug.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: problem med sendmail

On Tue, Apr 29, 2008 at 12:00:07PM +0200, Henrik Lund Kramshøj wrote:

> Hvis de har brugerlisten liggende i database eller LDAP kunne
> det vel også være fordi der ikke pt. er forbindelse til dette
> directory af adresser?
>
> Så passer koden vel fint nok

fejlmeddelelsen var:

Recipient address rejected: User unknown in local
recipient table (in reply to RCPT TO command))

Så er der vel ikke noget LDAP involveret.

> I din egen installation vil du vel også se advarsler i
> stil med "denne besked kunne ikke afleveres og vil gensendes"
> - kan ikke huske deres præcise formulering, men hvis den er
> forsinket mere end 3 timer plejer de ofte at komme.

Ja, det burde den, men jeg husker altså ikke at have set dette.
jeg tester det lige.

men den anbefalede praksis er vel at generere en 5xx kode ved ukendt
modtager?

Hilsen
keld